סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה 4x4 גיליון 41: הפיק אפ החשמלי של סמארט נחשף באיורים, תוכניות פולקסווגן בסגמנט הפנאי, לנד רובר חוגגת יובל באיסטנור, מיגון קל לג'פ רנגלר, כננת לטרקטורונים וידיעות נוספות. קריאה מהנה!
 
לקראת דטרויט: טנדר תצוגה מסמארט
הסמארט הקטנה של מרצדס תוצג בגרסת טנדר חשמלית בתערוכת דטרויט בחודש הבא, כך פורסם השבוע. הקונספט הלא שגרתי נחשף בינתיים באיורים ומכונה For Us, שם היכול להתפרש כ"עבורנו" אך גם "עבור ארה"ב", כקריצה לנהגים במדינה חובבת הטנדרים. הסמארט פור-אס נשענת על עיצוב הדור השלישי של הפורטו, שנחשף השנה כקונספט בתערוכת פרנקפורט, ונועדה לשלב פרקטיות של טנדר פיק-אפ עם רכב עירוני קטן מידות וחסכוני. עם אורך של 3.5 מ', רוחב של מטר וחצי וגובה של 1.7 מ', טנדר הסמארט ארוך מהפורטו הרגילה ביותר מחצי מטר וגם גבוה ממנה משמעותית. עם זאת, הוא עדיין יכול "להיבלע" כמעט בארגזו של טנדר אמריקאי מגודל.



הפיצוי הוא בזריזות המובטחת בזכות הממדים הקטנים ומיחידת ההנעה החשמלית, שעם 73 כ"ס ו-13 קג"מ מאיצה את המכונית עד 120 קמ"ש. לא ניתנו פרטים על טווח הנסיעה וזמן ההטענה של סוללת הליתיום-יון. מרחב הפנים מיועד לשני נוסעים, ובדומה למכונית התצוגה פורוויז'ן, שהוצגה השנה כקדימון לדור השלישי של הסמארט, מציג עיצוב מחוונים אווירודינמי ומקום לטלפון חכם המחליף את המראה האחורית. אלמנט מעניין הוא רצפת אזור העמסה המתארכת חשמלית עד לקבלת שטח של 90 סמ"ר. היא כוללת התאמות להעמסת שני אופניי סמארט ebike חשמליים ותחנת טעינה אינטגרלית, המאפשרת לטעון את האופניים תוך כדי נסיעה.
 
פולקסווגן: רכב פנאי ספורטיבי בשנים הקרובות

פולקסווגן מתכננת להשיק מספר רכבי פנאי חדשים בשנים הקרובות, ביניהם דגם 3 דלתות ספורטיבי בסגנון הריינג' רובר אבוק החדש. מנהל חטיבת מחקר ופיתוח בקונצרן הגרמני, אולריך האקנברג, סיפר לאוטוקאר שהחברה עשויה להציג גם גרסה היברידית בטווח הארוך. עיצוב הדגמים ישאב השראה מקונספט הקרוס-קופה, שנחשף בתערוכת טוקיו בתחילת החודש (ראו מגה 4x4 גיליון 39).



"הלקוחות רוצים רכב פנאי עם תדמית ספורטיבית ושרירית, בעיקר בשל תנוחת הישיבה הגבוהה", סיפר אקנברג. עם זאת, הוא הודה שקיימת סבירות נמוכה יותר שעיצוב הפנים העתידני ישרוד את המעבר לדגמים הסדרתיים. עיצוב הקרוס קופה ישפיע בין השאר על הטיגואן הבא וכן על רכב פנאי 7 מושבים חדש, אשר יפנה בעיקר לשוק האמריקאי.

 
גרסת ביצועים לקאנטרימן בז'נבה?

על פי דיווח בבריטניה, מיני תציג גרסת JCW חמה לקאנטרימן בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ. אתר אוטוקאר השיג תמונות רשמיות של המכונית, ככל הנראה במהלך מבחני הערכה סופיים בחורף האוסטרי. על פי מקורות רשמיים לאתר, גרסת ה-JCW תהיה חזקה משמעותית מהגרסה החזקה ביותר לקאנטרימן כיום, Cooper-S, עם 215 במקום 177 כ"ס ממנוע 1.6 ליטר מוגדש. נתון התאוצה צפוי להתקצר לאזור ה-7 שניות מעמידה למאה, לעומת 7.6 ב-Cooper S.


                              תמונה: אוטוקאר בריטניה
גרסת ה-JCW תשתמש באותם מתלים הספורטיביים של ה-S, אך תהיה מעט נמוכה ממנה. להתמודדות עם שיפור הביצועים, דיסקי הבלימה של ה-JCW יהיו גדולים יותר מקדימה ומאחור. בהיבט החיצוני, צפוי עיצוב אגרסיבי דומה לשאר גרסאות הביצועים של מיני, שיכלול שינויים לסבכה, פגושים חדשים, בתי גלגלים מובלטים ודיפיוזר עם אגזוזים אינטגרליים. על פי הערכות, המיני קאנטרימן JCW תשווק מאמצע 2012.

 
אטרניטי המרה סדרתית תושק ב-2012
חברת Eterniti אשר "יצאה לאור" בתערוכת פרנקפורט האחרונה עם רכב פנאי מבוסס פורשה קאיין בשם המרה, תציג אותו בגרסה סדרתית בתערוכת ביג'ינג באפריל. אתר אוטוקאר מדווח, שהחברה נמצאת כעת במבחנים מתקדמים עם הרכב הספורטיבי היוקרתי, שלטענתה "משדך בין רכב פנאי וב.מ.וו M5". אלסטיר מקווין, לשעבר מהנדס בכיר ביגואר, מוביל את פיתוח ההמרה, שצפויה להפיק מעל ל-600 כ"ס ממנוע ה-V8 בנפח 4.8 ליטר של קונצרן פולקסווגן. "רכב פנאי ספורטיבי-יוקרתי אולי נשמע כמו אוקסימורון, אבל אני בטוח שאנחנו יכולים לעמוד במטרה", מצהיר מקווין.




הוא מתאר את האטרניטי המרה כמכונית סלון ספורטיבית, הפונה לקהל צעיר יותר מזה של מרצדס S קלאס, למשל, קהל שאוהב אמנם להתרווח מאחור אך גם לקחת את ההגה לידיים מדי פעם וליהנות מהמכונית. פרט לעבודה על מנוע הקאיין טורבו S, החברה גם בונה מחדש את פלטפורמת הרכב. לטענתה, ההמרה תהיה נמוכה ורחבה מהתורם הגרמני ותודות להזזת המושבים מאחור אחורנית, תציע תוספת של 12 ס"מ למרחב הרגליים, על חשבון נפח תא המטען. חישוקי 23 אינץ' וצמיגים בעלי חתך נמוך כלולים גם הם. החברה מקווה למכור 50 יחידות לפחות מהמכונית בשנתה הראשונה לייצור, כש-90 אחוז ילכו לסין והשאר יתחלקו בין רוסיה, אירופה והמזרח התיכון. המחיר יעמוד על "לפחות 150,000 ליש"ט".
 
לנד רובר חוגגת יובל באיסטנור
לנד רובר חוגגת 50 שנה באחוזת איסטנור, האתר שבו נערכים ניסויי שטח לרכביה השונים, כולל אלו הצבאיים, וכן אירועי "חוויית לנד רובר" (Land Rover Experience), שאליהם מוזמן הקהל הרחב. אחוזת האצילים ממוקמת סמוך למפעל לנד רובר בסוליהול (Solihull) במערב אנגליה, והיא מוקפת מרחבים אינסופיים של שדות, יערות, גבעות, פלגי נחלים ומשעולים, המאפשרים לבחון את הרכבים במגוון תנאים. אלו כוללים נהיגת שבילים מהירה, תמרון טכני בין סלעים, נסיעה על דשא בריטי חלקלק ופילוס דרך בנתיבי מים עמוקים ובוץ טובעני.



על פי לנד רובר, הניסויים במקום היוו גורם מפתח בפיתוח טכנולוגיות רבות, שחלקן היו הראשונות מסוגן בעולם ה-ABS :4x4, מתלי אוויר מתכווננים, בקרת אחיזה אלקטרונית, בקרת ירידה במדרון וכמובן מערכת ה-Terrain Response. מסורת המבחנים באיסטנור נמשכת עד היום, כשהריינג' רובר אבוק היה הדגם האחרון שהשלים במקום התמחות בנהיגת שטח. איסטנור אינה רק אתר למהנדסים, כאמור. החל מ-1989 נערכים במקום קורסי נהיגת שטח לשירותי חירום והצלה, חוקרים וארגונים הומניטריים, כגון הצלב האדום. לקוחות פוטנציאליים וקיימים יכולים ליהנות במתחם "Land Rover Experience" מחוויית נהיגה, הכוללת הדרכה שנותנים מדריכים מנוסים. איסטנור היא אחד מתוך 30 מתחמי נהיגה של לנד רובר ברחבי העולם, ומדי שנה מגיעים אליה כ-5,500 מבקרים, המתנסים בקורסים שונים, החל בקורס של חצי יום למתחילים ועד לקורסים ארוכי טווח למתקדמים, הכוללים נהיגת לילה.
 
משאית שטח סינית
תעשיית הרכב הסינית מתעצמת בשנים האחרונות, ופרט ליצרני רכב פרטי ניתן למצוא בה יצרניות רכבים מיוחדים, שגם הן מנסות לפלס דרכן בשוק העולמי. אחת מאלו היא חברת Xiaolong ("דרקון פראי") שהוקמה ב-2006 ואשר מתמחה בייצור רכבי שטח קשוחים לשימושים צבאיים ותעשייתיים. ה-XLW2090 הוא אחד מהרכבים שהחברה משווקת על בסיס השלדה המודולרית שלה.



מדובר במשאית שטח עם שלושה סרנים המונעת על ידי מנועי דיזל 4.5 ליטר (181 או 215 כ"ס). היא מצוידת בהנעת 6x6 קבועה ומציעה מרווח גחון של 42 ס"מ, זווית גישה של 55.5 מעלות וקיבולת העמסה של 3.5 טון. מסתבר שהיא לא רק מרשימה על הנייר אלא גם יודעת את העבודה בשטח, ובפרט כאשר היא צריכה להיענות לאתגרים, כפי שתוכלו להתרשם בסרטון. מקור: אוטובלוג.
 
מיגון קל לג'יפ רנגלר JK
חברת Bushwacker מציעה ערכת מיגון קל לג'יפ רנגלר מהדור האחרון (2007 ואילך). המוצר שהופיע בגיליון ינואר של מגזין השטח האמריקאי Four Wheeler, כולל מיגוני פלסטיק גמישים, המגנים על הרכב מפני מכות, עיקומים ושריטות, אך כמובן שאינם מיועדים להציע את אותה רמת הגנה כמיגוני פלדה או אלומיניום.



ניתן לרכוש, בנפרד או יחד, הגנה על מפתני הדלתות, קצה מכסה המנוע ודלת תא המטען ופינות הרכב מאחור, כמו גם כונס לשיפור זרימת האוויר למערכת המיזוג. החלקים מותקנים באמצעות נייר דבק (המיועד לשימוש בכלי רכב), ובמקרה של מגנים על מפתני הדלתות גם באמצעות ברגים. לפרטים נוספים היכנסו לאתר.
 
כננות Warn לטרקטורונים
חברת Warn מציעה מגוון כננות לטרקטורונים ולכלים רב שימושיים (UTV), שלטענתה עומדים באותם סטנדרטים של אמינות כמו אלו המיועדות לרכבי שטח גדולים יותר. באתר 4wd.com תוכלו למצוא מגוון דגמים המחולקים בהתאם לקיבולת הגרירה שלהם.


סדרת ה-Light Duty אידיאלית לטרקטורונים קטנים, וכוללת כננות חשמליות 12 וולט בעלות יכולת גרירה שבין 450 ק"ג ל-1,100 ק"ג. גם בסדרת ה-Duty Heavy תמצאו כננות 12 וולט, בעלות יכולת גרירה שבין 1.3 ל-2.7 טון, המיועדות גם לחילוץ הקיצוני ביותר שתדרשו לו עם טרקטורון. לפרטים נוספים היכנסו פה.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.