מכונית משפחתית חדשה מדודג' - דארט |
קרייזלר הציגה בשבוע שעבר את הדודג' דארט (Dart), משפחתית קומפקטית חדשה שהיא הראשונה להתבסס על ארכיטקטורת קונצרן פיאט. מכונית הסדאן "יושבת" על פלטפורמת אלפא רומיאו ג'ולייטה, שהורחבה והוארכה, ולטענת היצרן היא משלבת בין פרקטיות- חיסכון בדלק, מרחב פנים גדול יחסית- והדנ"א הספורטיבי של אלפא. חברת מכשירי תנועה, יבואנית דודג' בישראל, מוסרת שבכוונתה להביא את המכונית ארצה בסוף 2013.
בחברה צופים שהמכונית- שתהיה הראשונה שתייצג את המותג בפלח המשפחתיות החשוב- תסייע לקרייזלר להגדיל משמעותית את נתח השוק שלה. לכשתגיע לשוק, תהיה הדארט המכונית הקטנה והחסכונית יותר בקו הדגמים של המותג האמריקאי. היא תציע שלושה מנועי בנזין מפיאט: מולטי אייר בנפחי 1.4 ו-2.0 ליטר ומנוע TIgershark בנפח 2.4 ליטר. תמונות הקדימון שפורסמו, חושפות מכונית בעלת סבכה מפוצלת, אלמנט המזוהה עם רכבי דודג', תאורת לד מקדימה ומאחור, צמד אגזוזים- בהשראת הדודג' צ'ארג'ר וחישוקי 18 אינץ'. המכונית תוצג לראשונה לציבור בתערוכת דטרויט בינואר.
|
|
המכס נאבק בהורדת מחירים ביבוא רכב אישי |
בית משפט השלום באשדוד, כב' השופטת גלית שלו, הורה על מעצרו של תושב תל אביב, החשוד בהטעיית פקיד מכס, בזיוף ובהגשת מסמכים כוזבים במטרה להתחמק מתשלום מס בעת יבוא רכב בייבוא אישי. כמצוין בבקשת המעצר שהוגשה על ידי יחידת סמים מכס אשדוד, רשות המסים בישראל, בסוף חודש נובמבר השנה התקבלה ידיעה לגבי שחרור רכב בייבוא אישי מהמכס, מסוג פיאט 500 אברט טריביוט פרארי, שעלותו בחו"ל היא כ-34,000 אירו. בפועל הוגשו למכס מסמכים בדבר רכב מסוג פיאט 500 אברט, שעלותו לצורך חישוב מס היא 16,500 אירו. לפי הבקשה, החשוד ביצע עבור היבואנית את כל פעולות היבוא הרלוונטיות לשם הבאת הרכב מחו"ל ושחרורו מהמכס, לאחר ששכרה את שירותיו. עוד עולה מבקשת המעצר, כי החשוד זייף את חשבון הספק, שינה את דגם הרכב, את נתוני הספק מנוע ואת עלותו, כדי להציג מצג שווא לרשות המסים במטרה להתחמק מתשלום מס בהיקף של אלפי שקלים.
את יבוא הרכב ושחרורו ביצע, לפי הסיכום, תמורת סכום כולל של 310,000 ₪. החשוד, כמצוין בבקשה, נפגש עם היבואנית ובן זוגה ועדכן אותם בדבר הגשת המסמכים הכוזבים, זאת לאחר שבני הזוג נדרשו לחקירה במכס. הוא ביקש לתאם גרסה שקרית לגבי פרטי יבוא הרכב והעברת הכספים לחו"ל. בני הזוג סירבו לבקשת החשוד והגיעו למכס עם המסמכים המקוריים והערכים הנכונים, ולא כפי שהוצהר ברשימון למכס. מנהל מכס אשדוד, יוסי בן ישי, עדכן כי מכס אשדוד חוקר מספר אירועים דומים נוספים, שלכאורה קושרים את החשוד אליהם. לדבריו, בהתאם למדיניות מנהל רשות המסים, זה זמן מבוצעת אכיפה מעמיקה בכל הקשור ליבוא אישי של כלי רכב וזאת על מנת למגר את התופעה הרווחת, שבה מתווכים מנמיכים את ערך העסקה על מנת להשתמט מתשלום מס אמת, תוך ניצול לרעה של חוסר הידיעה של ציבור הלקוחות באשר לנהלים והוראות החוק.
|
|
איתוראן זכתה במכרז צה''ל להתקנת מערכת בטיחות |
חברת איתוראן זכתה במכרז של ענף הבטיחות בדרכים במפקדת זרוע היבשה של צה"ל להתקנת כ-5,000 מערכות איתוראן SAFETY ברכבי צה"ל. היקף העסקה מוערך בכ-5.5 מיליון ₪. משרד הביטחון יצא למכרז על מנת לשפר את הבטיחות, לאסוף ולהעריך את נתוני הנהיגה ולבנות פרופיל של הנהגים בצה"ל. כל זאת במטרה לספק משוב על אופי נסיעתם בהקשר הבטיחותי וכדי למנוע תאונות דרכים. מערכת איתוראן SAFETY היא פיתוח ייחודי של חברת איתוראן.
למערכת חיישן תאוצה רב ממדי לזיהוי התנהגות חריגה, כגון בלימות ותאוצות פתאומיות, פניות מהירות, מעבר על פס האטה במהירות גבוהה, עקיפה במהירות גבוהה, חריגות מהירות וכו'. הנתונים מועברים לשרת החברה בתקשורת GPRS, נאספים וניתנים לפילוח ולניתוח באמצעות ממשק אינטרנטי ידידותי וחכם המבוסס על דוחות ניהול (BI), המאפשרים ניתוח נתונים בצורה ידידותית וגרפית תוך הדגשת שורה תחתונה וקבלת תמונת מצב כללית ופרטנית בארגון בלחיצת כפתור. קיימת אפשרות לקבל התרעות חמות, בזמן אמת במערכת ניהול הצי בגין חריגות בהתנהגות הנהיגה. את ההתרעות ניתן לקבל בנוסף כהודעת SMS או כהודעת דואר אלקטרוני.
|
|
ערן גולן מונה למנהל מותג סוזוקי |
ערן גולן (44) מונה בימים אלה למנהל מותג סוזוקי ישראל מבית מכשירי תנועה. ערן יחליף בתפקידו את דן גפני, שכיהן כמנהל מותג סוזוקי ב-12 השנים האחרונות.
ערן הוא בעל תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני מאוניברסיטת בוסטון, כיהן בעבר כסמנכ"ל השיווק והמכירות של קבוצת אלבר, כמנהל שיווק ופיתוח עסקי בחברת מידרוג וכמנכ"ל חברת ניו קופל-כ.א.ל. לאחרונה עסק בייזום ויעוץ עסקי בתחומי הרכב והמסחר אלקטרוני.
|
|
נבחרה הנהלה חדשה לאיגוד יבואני הרכב בישראל |
ביום חמישי ה-8 בדצמבר התקיימו בחירות להנהלת איגוד יבואני הרכב בישראל לשנים 2014-2012. הנהלת האיגוד נבחרה בבחירות אישיות לתקופה של שנתיים.
ששת החברים הנבחרים הם: צבי נטע, דן בורנשטיין, דורי מנור, אבנר קז ורן דנאי. עמי עברון ממשיך לכהן כנציג חטיבת משאיות ואוטובוסים באיגוד. כן ממשיכים בתפקידיהם יקי אנוך נשיא האיגוד ויהודה רודד המנכ"ל.
|
|
מינויים חדשים בקבוצת איתוראן |
עמי סרנגה (47) מונה בימים אלה למשנה למנכ"ל איתוראן ישראל. סרנגה, ששימש ב-4 שנים האחרונות כסמנכ"ל השיווק והמכירות של איתוראן, כיהן בעבר בתפקידים שונים בתחומי המכירות והשירות בחברות יורוקום, חוגלה ופלאפון.
מינוי חדש נוסף הוא של אורן שמאלץ (45) שמונה לסמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה. אורן שהצטרף לחברת איתוראן בשנת 1999, ניהל את תחום הביטוח באגף השיווק והמכירות של איתוראן ישראל.
|
|
צי הרכבות הקלות בירושלים יגדל ל-18 רכבות |
צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים נערך להגדלת צי הרכבות בתוואי הרכבת הקלה בירושלים ל-18 רכבות, לעומת 14 הפועלות כיום. עם הפעלתה המלאה של הרכבת הקלה יופעלו בקו 21 רכבות. עם זאת, צוות הבטיחות הבינלאומי התנה את הפעלתם של 18 הרכבות בתגבור צוות הפקחים במרכז הבקרה של סיטיפס. הפקחים הנוספים יסייעו להתמודד עם התקלות הקיימות עדיין במערכת הקשר ובמערכת האיתור והשליטה של הרכבת הקלה. לדברי מנהלי צוות הבטיחות הבינלאומי, הגדלת מספר הפקחים במרכז הבקרה תאפשר לצוותי הבקרה להתרכז באופן מלא בתפעול השוטף של הרכבות ובבטיחותן. במקביל, תמשיך חברת סיטיפס במאמציה לתקן את הליקויים הטכנולוגיים במערכות הקשר והאיתור ולהיערך להפעלה מלאה של הרכבת.
בימים הקרובים יציג צוות תוכנית האב לתחבורה בי-ם, אשר תכנן ומפקח על הפרויקט, את תוכניות ההערכות לתגבור צי הרכבות הקלות בפני מ"מ מנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, כדי לקבל את אישורו הסופי להגדלת מספר רכבות ולשיפור שירות הרכבת הקלה לציבור הנוסעים. יצוין כי בחודשים האחרונים הצליחה חברת סיטיפס להתגבר על חלק מבעיות שהתגלו בתקופת ההרצה, אולם כאמור נותרו עדיין סוגיות מקצועיות וניהוליות המחייבות שיפור, כתנאי להסמכת הרכבת הקלה והפעלת צי הרכבות במלואו. צוות הבטיחות (ISA) מונה לפני למעלה משנה כגוף בלתי תלוי מטעם המדינה והזכיין, ואמור לבחון את מערכות בטיחות של הרכבת הקלה ולאשר את נסיעתה. את המומחים הבינלאומיים מלווה צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים.
|
|
פגישה בין נציג פורד לחברות ישראליות |
דן ביאליק, נציג חברת Ford-Motor-Company בישראל, ונציגים אחרים של החברה נפגשו עם חברות ישראליות במסגרת תערוכה ראשונה מסוגה שהתקיימה השבוע בתל אביב. התערוכה נערכה בשיתוף מכון היצוא והרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (רשפ"ת), עבור חברות ישראליות, המעוניינות בקשרי מסחר עם חברת Ford-Motor-Company. בין החברות הישראליות שנפגשו עם חברי המשלחת: Jungo ,WAZE, לוג'יסטילוק, מוביל איי, תדיר-גן, פיק איט אופ, אומן חצור תעשיות י. אנגלנדר, XTR3D, אודיו-זום, מיברג טכנולוגיות כבישה קרה, תדיטל, אלתם עין-השופט, דיטרון, ארקל אוטו מוטיב, ברייט-ויי ויז'ון, אופטימום, א.ל. מסננים, קומפיוטסט, ועוד.
משמאל: אורי פחטר, מנהל ענף הרכב במכון היצוא, ג'יימס בוקובסקי, מנהל אלקטרוניקה ומערכות אלקטרוניות בפורד וראש משלחת פורד ויגאל ינאי, מנכ"ל לוג'יסטילוק המפתחת ומשווקת מערכות הגנה ייחודיות להגנה על סחורות ברכבים מסחריים ושרשרת אספקה. צילום: נאווה טרסי.
|
|
זן נדיר: יונימוג של מרצדס בגרסה עתידנית |
חטיבת המסחריות של מרצדס זכתה לאחרונה בפרס יוצא דופן בסינגפור- פרס תחרות העיצוב הבינלאומית Red-Dot, שהוענק לקונספט העיצובי החדש של המותג יונימוג.
הפרויקט העיצובי של יונימוג נבחר מבין למעלה מ-3,000 פרויקטים, והוא מעניק הצצה אל העיצוב העתידי של ענף הרכב המסחרי תוך שילוב אלמנטים מהעיצוב המסורתי. גם בחירת הצבע הירוק אינה מקרית- היונימוג הראשון שיוצר היה ירוק, אך הגוון הירוק החדש נלקח בהשראת צפרדע חץ הרעל- זן נדיר של משפחת צפרדעים החיה גם במים וגם ביבשה- בדיוק כפי שיונימוג יכולה.
|
|
|
|