משאית מול אופנוע - מי המהיר בשטח? |
מי מהיר יותר בשטח? טנדר למירוצים או אופנוע אנדורו מקצועי? בתפקיד מספקי התשובות מופיעים אנשי Offroad.com, שנענו לאתגר מעמיתיהם הדו-גלגליים ב-Dirt-Rider. הם הביאו למערכה את רכב אליפות ה-Superlites האמריקאית (מעין מוטוקרוס ארבע-גלגלי המתקיים על מסלולים טכניים יחסית) מולו ניצב ההונדה CRF450X. מסלול גלן הלן, המורכב מסדרה פניות הדוקות וישורות קצרות, אירח את האירוע כאשר בתפקיד הבוחן מכהן בחור בשם ג'ף קארגולה, שלו ניסיון נרחב במירוצים על שני הכלים.
אחרי שהקיף את המסלול אינספור פעמים ולקח את שני הכלים עד קצה גבול יכולתם, התגלתה התוצאה המפתיעה (או שלא): שוויון. עד כמה שזה נשמע מדהים, הוא השיג את אותו זמן (53.1 שניות) הקפה אחרי הקפה. עם זאת, לכל כלי היו כצפוי יתרונות וחסרונות יחסיים: האופנוע האיץ מהר יותר בחלקים המישוריים ובקפיצות, בעוד שהמשאית הייתה עדיפה בפניות עצמן ועל מהמורות רציניות שהצריכו את המתלים לעבוד קשה. עימותים נוספים, יש להניח, יגיעו בהמשך.
|
|
טיפ: שיפורים הכרחיים לרכב השטח (חלק א') |
בין שאתם נוהגים ברכב הנעה כפולה ובין שב-4x4, עליכם להיות מצוידים כהלכה לפני יציאתכם לשטח, והרשימה שלמטה מפרטת מה הכרחי בכל הנוגע לצמיגים וציוד חילוץ (בשבוע הבא יופיע החלק השני, שעוסק ביחסי העברה ולחץ אוויר). כתמיד, הקפידו על כללי התבונה הבסיסיים: הכירו את מגבלות רכבכם לפני היציאה לשטח, צאו מוכנים ולעולם אל תנסו משהו שאינכם מרגישים בנוח לעשותו. צמיגים: עבור תייר השטח הרציני, צמיגים הם שם המשחק.
צמיגי All Terrain אידיאליים לרכבים הנעים גם על הכבישים, אולם אם אתם מתכננים לבלות הרבה זמן על בוץ (לא בעתיד הקרוב) שווה להשקיע בצמיגים ייעודיים למטרה זו. קחו בחשבון שככל שמדרס הצמיג אגרסיבי יותר (וצמיגי בוץ הם כאלו), כך ביצועי השטח טובים יותר ומנגד התנהגות הכביש נפגמת. חשבו על בחירת הצמיג כפשרה בין הזמן שאתם מבלים בכביש לעומת בשטח, רמת הרעש שאתם מוכנים לסבול, ציפיותיכם בנוגע לצריכת הדלק וכמובן- המחיר. החלק השני של משוואת האחיזה הוא נעילת הדיפרנציאל. מוגבלי החלקה הם מצוינים לכביש וגם בשטח מתון, אך מוטב להחליפם בנעילה מלאה, אם אתם רוכבים בתוואי מאתגר. הדבר נכון אף יותר אם ברשותכם רכב בעל הנעה כפולה. ציוד חילוץ: השדרוג הבא הוא כננת גרירה. מדובר באביזר חשוב מאין כמותו, במיוחד אם יש לכם רכב שאינו 4X4, שחוסך שעות של חפירה עמלנית או קשירות מאולתרות לחילוץ רכבכם התקוע. להשלמה, רכשו גם ציוד עזר כגון שרשראות, בלוקים, רצועות ועוגנים. מקור: team4wheelparts.com.
|
|
בקרוב: בכורה עולמית לרכב הפנאי של מאזדה |
מאזדה תציג את הגרסה הסדרתית לדגם הפנאי CX-5, בתערוכת פרנקפורט הקרובה. הרכב, שנחשף כקונספט בז'נבה בתחילת השנה, יהיה הראשון לקבל את הקו המלא של טכנולוגיות SKYACTIV החסכוניות וכן את שפת העיצוב החדשה של המותג. שיווקו בעולם יתחיל בתחילת 2012, והוא יגיע גם אלינו ויהיה אחד החשובים ליבואנית המקומית, דלק מוטורס, בתור מתחרה ליונדאי ix35 בשוק רכבי הפנאי הקומפקטיים.
היצע המנועים יכלול מנועי בנזין ודיזל בנפחי 2 ו-2.2 ליטר, בהתאמה, שיוצעו בשני הספקים כל אחד. דגם הדיזל יפלוט פחות מ-120 ג' פחמן דו-חמצני לק"מ, הישג מדהים לרכב פנאי, כשבמקרה זה מדובר על הגרסה הידנית עם הנעה קדמית ו"עצור-סע". במאזדה מספרים על מכונית מהנה לנהיגה שמצטיינת גם בצריכת הדלק וביצועי בטיחות מתקדמים.
|
|
תמונות נוספות: הפנאי הקומפקטי של פורד |
תערוכת פרנקפורט בפתח וברשת מתפרסמות התמונות הטובות ביותר עד כה של רכב הפנאי החדש של פורד, שינסה לנגוס במכירותיו של הניסאן ג'וק ולהפוך לרב מכר נוסף מבית היצרן. כפי שכתבנו בעבר, ה-4x4 מבוסס על פלטפורמת הפיאסטה וסופג השראה מעיצובו של קונספט ה-Vertrek מתערוכת דטרויט האחרונה.
דבר זה בא לידי ביטוי באותם פנסים מרובי שכבות, אותו מכסה מנוע זוויתי וגג המשתפל אחורנית. מרווח הגחון גדול יחסית ומרמז על יכולת שטח קלה. על פי הערכות, הרכב יוצע עם שני מנועי בנזין בנפחי 1 ו-1.6 ליטר (האחרון לקוח מהפוקוס), "עצור-סע" ובחירה בין הנעה קדמית להנעה לכל הגלגלים. מקור: אוטו-אקספרס.
|
|
RAV4 חשמלי ישווק בארה''ב ב-2012 |
טויוטה הודיעה כי תשווק בשוק האמריקאי את הגרסה החשמלית לרכב הפנאי RAV4, מתחילת 2012. הדגם שהוצג לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס ב-2010 ייהנה מפירות השקעתה של טויוטה בחברת Telsa- יצרנית אמריקאית של מכונית חשמליות- אשר תספק לדגם מנוע 148 כ"ס וכן מקבץ סוללות ענק (300 ק"ג), שימוקם מתחת לרצפה.
נתוני הביצועים מהיחידה החשמלית יעמדו על 9 שניות מעמידה למאה ובמהירות מרבית של 160 קמ"ש. טווח הנסיעה מטעינה מלאה (12 שעות) יהיה באזור ה-160 ק"מ. לאירופה הדגם צפוי להגיע רק בעוד כשנתיים, כך על פי דיווחים בעיתונות הבריטית. דגם מונע סוללות נוסף שיוצע לציבור מתחילת השנה הבאה הוא הגרסה החשמלית למכונית המיני IQ, שתשווק לציי רכב ולתוכניות לשיתוף למכוניות (cars sharing) בלבד.
|
|
טכנולוגיה היברידית לטנדרים של פורד |
הטנדרים המגודלים של פורד ישווקו בגרסאות היברידיות החל ב-2013. יחידת הנעה היברידית פלאג אין (PHEV) תותקן תחילה ב-F-550 מ-2013, ובהמשך יבחן יישומה גם בשאר דגמי הסדרה, כולל ה-F-350/450.
ספקית המנועים היא חברת Azure, שסיפקה לפורד את יחידת ההנעה של הטרנזיט החשמלית וכן יחידה היברידית ל-Balance E-450, מיניבוס על בסיס שלדת ה-"אקונוליין". סדרת ה-F של פורד פופולרית מאוד בארה"ב; ה-F-150 הוא כלי הרכב הנמכר ביותר זה עשרות שנים, והסדרה כולה מחזיקה כיום למעלה מ-50 אחוז מפלח השוק.
|
|
תיבת אחסון ייעודית לרנגלר JK |
חברת Mac's Custom Tie-Downs משווקת תיבת אחסון ייעודית לדגמי ה-4 דלתות של הג'יפ רנגלר מהדור האחרון (שנתון 2007 ומעלה). תודות למערכת עיגון ייחודית, תיבת האלומיניום ננעלת וגם ניתנת להסרה ללא כלים, במידה שרוצים לפנות מקום בתא המטען.
בנוסף, המגירה המחולקת מגיעה עם מכסה מתכוונן, שיכול לשמש גם כמשטח עבודה- מצוין להכנת ארוחות בשטח. המוצר מיוצר בארה"ב. פרטים נוספים באתר: www.macscustomtiedowns.com.
|
|
מוטות מייצבים לטנדרים |
חברת Hellwig משווקת מימים אלו מוטות מייצבים (Sway-Bars) קדמיים ואחוריים לטנדרי פיק אפ. המוצר מגיע עם עוגנים הממוקמים גבוה, למניעת פגיעה בהם בשטח, ועשוי מפלדה קשיחה.
המוטות נועדו לשימוש ארוך טווח בזכות ציפוי מיוחד שגם נראה טוב (בצבע כסף). מידע נוסף באתר היצרן: www.hellwigproducts.com.
|
|
|
|