סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגהמה: מתיחת הפנים של המאזדה 3 ודור חדש ליונדאי i30 בתערוכת פרנקפורט, ג'יפ פטריוט במבצע, יבוא כלי רכב בחודש יולי, גרסה ספורטיבית להונדה CRZ ועוד. קריאה מהנה!
 
לקראת פרנקפורט: מתיחת פנים למאזדה 3
לצד רכב הפנאי החדש, CX-5, מאזדה תציג בתערוכת פרנקפורט הקרובה גם את ה-3 המעודכנת, שצפויה להגיע לארץ בתחילת 2012.



המשפחתית הפופולרית בישראל זוכה לשינויים קוסמטיים קלים, לצד מנוע בנזין חדש בנפח 2.0 ליטר ותיבה אוטומטית בטכנולוגיית SKYACTIV. אלו מאפשרים חיסכון של 22 אחוזים בצריכת הדלק לעומת הדור הקודם. במקביל, מאזדה טוענת לביצועי מנוע והתנהגות עדיפים בדגם החדש כמו גם לתא נוסעים איכותי יותר.
 
איור ראשון ליונדאי i30 החדשה
יונדאי תציג דור חדש ל-i30 בתערוכת פרנקפורט הקרובה. המשפחתית הקומפקטית תוכננה במרכז הפיתוח האירופי של יונדאי ומיושמת בה שפת העיצוב החדשה, אשר נועדה לקלוע לטעמו של הלקוח האירופי.



סגנון העיצוב משותף לכל דגמי המותג שהושקו לאחרונה ביבשת, כאשר במקרה של ה-i30 הוא נועד להיות נועז ואתלטי יותר, בסגנון ה-i40 שנחשפה השנה. פרט לאיור, יונדאי לא חושפת פרטים נוספים, אך נספר לכם שהמכונית תשווק בעולם מתחילת השנה הבאה, ושהיא צפויה להגיע גם אלינו.
 
מכשירי תנועה: מבצע הוזלה לג'יפ פטריוט
חברת מכשירי תנועה, יבואנית ג'יפ, יוצאת במבצע מיוחד לציון 70 שנה למותג המכוניות ג'יפ. במסגרת המבצע יוצעו 70 רכבי Jeep Patriot (ג'יפ פטריוט) 4X4 בנפח מנוע 2,400 סמ"ק במחיר מיוחד של 169,900 ₪ במקום 186,900 ₪, הנחה של 17,000 ₪ ממחיר המחירון.



המבצע מוגבל לכמות של 70 כלי רכב מהדגם הזה או עד גמר המלאי. הפטריוט הוא רכב שטח כביש המעוצב בעיצוב המסורתי של ג'יפ. כל דגמי הפטריוט כוללים חבילת אבזור מקיפה: חלונות כהים, חימום למושבים הקדמיים, רדיו דיסק מקורי עם שליטה מההגה, מושבי בד מפוארים וגלגלי מגנזיום.
 
הונדה CR-Z Mugen RR - עכשיו בגרסה היפנית
עוד היברידית "חמה" מהונדה, והפעם הזרוע היפנית של מוגאן, סדנת הבית לענייני ביצועים, הולכת בעקבותיה של החטיבה האירופית ומציגה ל-CR-Z קונספט חד פעמי עתיר "סטייל וביצועים". כזכור, מוגאן אירופה חשפה בחודש שעבר מכונית תאומה, CR-Z Mugen RR, שגם היא אינה מיועדת לייצור בעתיד הקרוב.



הונדה לא חושפת פרטים על יחידת ההנעה של המוגאן, אך ניתן לצפות למספרים קרובים לאלה של הגרסה האירופית, המפיקה 197 כ"ס ממנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר. מבחוץ ניכר שימוש נרחב בסיבי פחמן, כולל כל הדלתות ומכסה המנוע, והתקנת כנף גדולה מאחור. ישנה גם מערכת מתלים שפותחה על בסיס ידע ממירוצים, פתחי אוויר ייחודיים בפגוש הקדמי, שני אגזוזים מרכזיים, בלמים בעלי ארבע בוכנות ועוד. מרחב הפנים מצידו מתהדר בריפודי עור ואלקנטרה וכן במערכת GPS מתוחכמת, שמסוגלת "ללמוד" מסלול מירוצים ולספק מידע על תפקוד השלדה והמנוע תוך כדי ההקפה. מקור: אוטוקאר.
 
טויוטה: ''יצרן הרכב הירוק בעולם''
טויוטה זוכה בתואר "יצרן הרכב הירוק בעולם" מידי חברת הייעוץ העולמית Interbrand. החברה מדרגת מותגים בתחומים שונים על פי השקעתם בתהליכי ייצור ידידותיים יותר לסביבה, ובמקרה של יצרני רכב גם בטכנולוגיות המפחיתות את פליטת המזהמים על הכביש. בנוסף, נערך סקר בשווקים מובילים בעולם, שבו התבקשו נשאלים להעריך את מאמצי המותג בשמירה על הסביבה. הסקר התבסס על תשובותיהם של 10,000 משתתפים מעשרת השווקים הגדולים ביותר: ארה"ב, יפן, סין, גרמניה, צרפת, אנגליה, איטליה, ספרד, ברזיל והודו. טויוטה זכתה בציון 64.9 נקודות והקדימה בכך את ענקית הטכנולוגיה האמריקאית 3M.



יצרניות רכב נוספות דורגו בצמרת הרשימה, וביניהן פולקסווגן (מקום שישי), הונדה (7), יונדאי (11), ב.מ.וו (12), מרצדס (16) ופורד (20). ב-Interband שיבחו את השקעת טויוטה בטכנולוגיה היברידית, וטענו שהיא מהווה "דוגמה מובילה להפיכת הסביבה לנושא בעל עדיפות בתהליך הניהול". טויוטה מזוהה בהקשר של מודעות סביבתית בעיקר בזכות הפריוס, המיוצרת מ-1997, אך לא רבים יודעים שהיצרן משקיע גם ביוזמות אחרות, בין השאר בתחום הלוגיסטיקה. למשל, אחת מאוניות המטען של החברה, המשמשת לשינוע מכוניות לשוק האמריקאי, מונעת בחלקה באנרגיה סולרית, דבר המאפשר לחסוך 13 טון דלק ופליטת 40 טון מזהמים בשנה.
 
מותג ראם מתרחב לתחום המסחריות
מותג ראם יתרחב בשנים הקרובות מעבר לתחום הליבה של ייצור טנדרים מגודלים, ויציג קו מסחריות בסיוע נרחב של חברת פיאט. אתר "אוטו מוטיב ניוז" מדווח על שלושה דגמים המתוכננים עד 2014, כאשר הראשון מביניהם- מסחרית כניסה על בסיס דודג' קרווא- ייחשף עד סוף השנה.



המיניוואן המוסב יונע על ידי יחידת הפנטסטר V6 של קרייזלר ויפנה לעסקים קטנים וציי מסחריות, כאשר יגיע לשוק ב-2012. שתי מסחריות גדולות יותר צפויות להיחשף ב-2013 על בסיס מכלולים מאיטליה. הראשונה תהיה גרסת ראם לפיאט דובלו, בעוד שהגדולה יותר תחליף את הדודג' ספרינטר ותתבסס על פיאט דוקאטו או איווקו דיילי. שני הדגמים צפויים להגיע לשוק ב-2014.
 
יבוא כלי רכב - יולי 2011
הנתונים שלהלן נמסרו מטעם המחלקה לתכנון וכלכלה, משרד האוצר. בחודש יולי 2011 נרשם יבוא בהיקף של 21,045 כלי רכב פרטיים לעומת 19,867 כלי רכב ביולי 2010, עלייה בשיעור של 5.9%. יצוין כי ההכנסות מיבוא רכב פרטי ירדו בשיעור של 9.8%, וזאת כתוצאה ממעבר ליבוא רכבים פחות מזהמים שהמס עליהם ירד. בערך היבוא של כלי הרכב חלה עלייה בשיעור של 12%. הפער בין שיעור העלייה הנמוך בכמות (5.9%) לבין העלייה הגבוהה בהרבה בערך (12%) נובע מהעלייה בשערי חליפין של היין והאירו למול הירידה החדה בשער הדולר (עיקר היבוא של כלי רכב נעשה במטבעות אלה).



יבוא רכב מסחרי הסתכם ב-1,045 כלי רכב- ירידה של 4% לעומת יולי אשתקד. בחודשים ינואר-יולי 2011 הסתכם יבוא כלי הרכב הפרטיים ב-142,600 כלי רכב- עלייה של 13.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יש לציין כי שיעור העלייה המצטבר של יבוא כלי רכב מצטמצם בחודשים האחרונים, בחודשים ינואר-אפריל הסתכם שיעור העלייה ב-25%, בינואר-מאי הוא הסתכם ב-18%, בינואר-יוני ב-15%. נתוני המגמה בחודשים האחרונים מצביעים, כי מסתמנת מגמת צמיחה מתונה בנתוני היבוא של כלי הרכב.
 
שינויים בהרגלי השימוש ב-CAR2GO
הודעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על ירידה בצריכת הדלק בחציון הראשון של השנה בעקבות מגמת התייקרות מחירי הדלק, משתקפת גם בשינויים בהרגלי השימוש ב-CAR2GO. לדברי יונתן גדיש, מנכ"ל CAR2GO, בחברה מזהים לאחרונה עלייה משמעותית של 25% בשימוש בכלי רכב מסוג מיני, שהם מכוניות חסכוניות, ובמכוניות ההיברידיות שהן אקולוגיות.



עלייה זו הביאה את החברה לרכישת 20 מכוניות סמארט ו-15 מכוניות היברידיות מסוג הונדה אינסייט. בד בבד עם הצטיידות זו הוקטן צי מכוניות היוקרה, שהן צרכניות דלק גדולות יותר ולפיכך גם יותר יקרות. הצבת מכוניות במספר תחנות רכבת ברחבי הארץ צוברת גם היא תאוצה, ולדברי החברה יש יותר ויותר משתמשים בשירות זה.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.