סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה 4x4 נספר לכם על הרפתקאות לנד רובר במדבר, גיואוגריו טיפל בקורנדו, תחרות באחה מטה יהודה וטיפ לטיפוס בטוח. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
הרפתקאות לנד רובר במדבר
לנד רובר חשפה סרט דוקומנטרי ואקסקלוסיבי, המשרטט את המשימה של הריינג' רובר ספורט החדשה, כשהיא עומדת בפני אתגר של השלמת חציית מדבר ה-Empty-Quarter בזמן שיא, הישג שהיא השיגה לפני מספר שבועות. את הווידיאו אפשר לראות באתר היוטיוב של לנד רובר. הווידיאו עוקב אחרי המכונית לאורך מסע של 849 ק"מ מוואדי אדא ואסיר בערב הסעודית לגבול של איחוד הנסיכויות הערביות.



הקבוצה השלימה את האתגר ב-3 בנובמבר וקבעה זמן של 10 שעות ו-22 דקות ומהירות ממוצעת של 81.87 קמ"ש. הסרטון הקצר מאופיין בתצלומים מרהיבים מתוך כלי הרכב ומחוצה לו. בנוסף לכך בסרטון ישנם שוטים אפיים של הסביבה השוממה שעמדה בפני הקבוצה כשחבריה חצו את מדבר החול הגדול בעולם. הצופים יראו את הלנד רובר ספורט החדש הולם במשטחי החול בשיא המהירות, יורד בזהירות מתלולים תלולים ביותר של דיונות חול ומנווט את דרכו דרך מכשולים רבים שהמדבר משופע בהם.
 
גיואוגריו טיפל בקורנדו
סאנגיונג העניקה לרכב השטח קורנדו עיצוב מחודש כאשר מי שאחראי לעיצוב הפעם הוא לא פחות מאשר הסטודיו האיטלקי המפורסם גיאוגריו. חיצונית החלק הקדמי של המכונית קיבל טיפול מלא הוא חדש לגמרי. יש לו רשת שחורה צרה יותר ותאורה שהיא יותר מודרנית ופתחי כניסת אוויר רחבים ונמוכים יותר. יחידות התאורה החדשות מכילות נורות פרוג'קטור ונורות לד לתאורת יום, כדי להגביר את הראות כלי הרכב והבטיחות.



מאחור שינויי העיצוב ממוקדים על שיפור הסגנון ושימת לב לפרטים, כמו אשכול התאורה האחורי, הכולל גם נורות לד. עיצוב חדש מורגש גם בגלגלים בקטרים של 16 אינצ' או 17 אינצ' וגם יש שלושה צבעים חדשים - אדום זריחה, כחול קוסמי ואפור קרבון. גם פנים המכונית זכה לטיפול נמרץ מצידם של המעצבים כולל שיפור משמעותי במראה לוח המחוונים. הקורנדו החדש מצויד במנוע טורבו דיזל 2.0 ל' שהספקו 175 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית. כלי הרכב ישווק בארבע גרסאות, ששלוש מהם מצוידות במערכת הנעה כפולה.
 
תחרות באחה מטה יהודה
תחרות באחה מטה יהודה, שעמדה להיערך בסוף השבוע של ה-13 בדצמבר, נדחתה, בגלל תנאי מזג האוויר הקשים, לסוף השבוע של ה-20 בדצמבר. התחרות מאורגנת ע"י עמותת הראלי ראייד בשיתוף פעולה עם חברת באחה ישראל.



התחרות תערך ליד מושב טל שחר על קטע מיוחד באורך של 25 ק"מ שכל צוות מתחרה יידרש לעבור אותו 4 פעמים, כלומר בסך הכל 100 ק"מ. בתחרות ישתתפו כלי רכב דו גלגליים לצד כלי רכב כבדים יותר על 4 גלגלים מקטגוריות T1 ו-T2. יום אחר כך, בשבת, ה-21 בדצמבר יערך באותו מקום אירוע של ליגת העבירות, בחסות ג'נרל טייר.
 
ראלי בקעת הירדן מס. 2
מדי שנה לקראת סוף השנה האזרחית, מתרבים לפתע פתאום אירועי הספורט המוטורי בישראל. הסיבה העיקרית לכך היא המירוץ אחר התקציבים המחולקים ע"י המדינה לעמותות המארגנות אירועי ספורט מוטורי. כך למשל נערכו בסוף החודש שעבר ובתחילת החודש הנוכחי שתי תחרויות תחת הכותרת ראלי בקעת הירדן. התחרות נערכה על קטע מיוחד בעורך של כ-11.5 ק"מ.



בתחרות השניה שנערכה, ב-6 בדצמבר נערכו תחרויות ב-5 קטגוריות, כאשר שבהם נטלו חלק כ-17 משתתפים, כאשר כל צוות חזר על המסלול 4 פעמים. את הזמן המהיר ביותר הכולל קבע הצוות לביא אייל/איציק חמו, שהתחרה בקטגוריית ה-TT, שקבע זמן כולל של 34 דקות ו-39.367 שניות. הזמן השני בטיבו בדירוג הכולל שייך לתום בריל בקטגוריית ה-LUTV שסיים את 4 הקטעים בזמן של 35 דקות ו-0.162 שנ'. במקום השלישי בדירוג הכולל סיים הצוות של ג'אבר פאדי/אורי כהן בקטגוריית הקאפ GT/WRX שקבע זמן של 35 דקות ו-16.483 שנ'.
 
כננת לעבודות קשות של קינגואן
כננת של KingOne מדגם קיי.די.אס-9.0 היא כננת לעבודות קשות עם מנוע חשמלי המופעל בזרם 12 וולט והמשיג מומנט גבוה ומהירות פעולה גבוהה. תיבת ההילוכים הפלנטרית בת 9 מהירויות היא אמינה מאוד ובעלת אורך חיים ממושך.

המצמד הוא מסוג של טבעות מסתובבות ויש לו מצב של פעולה חופשית לשחרור מהיר. הכננת הזו מסוגלת לסחוב משקל של עד 4,083 ק"ג (או 9,000 פאונדס). לכננת חבל גרירה מדגם A7X19 מחומר ברמה תעופתית ותוף בקוטר 6.35 ס"מ ורוחב של 22.9 ס"מ עליו מגולגל הכבל. משקלה הכולל של הכננת הוא 39 ק"ג. לפרטים נוספים לחץ כאן.
 
מדחס אוויר מתקדם
חברת איי.אר.בי האוסטרלית, מייצרת ומשווקת מדחס אוויר המתאים לרכבי שטח. זהו מדחס אוויר המותקן באופן קבוע על כלי הרכב. המדחס יכול לשמש להפעלת נועלי אוויר, אפשר לנפח בעזרתו גלגלים וגם אפשר לנפח בעזרתו ציוד קמפינג אחר.

אחד היתרונות העיקריים של מדחס אוויר זה הוא הקומפקטיות שלו, המאפשרת לדחוף אותו לכמעט לכל חלל שתמצאו ברכב השטח שלכם. למדחס הספק שיכול לנפח 4 צמיגים בגודל 35-37 אינצ' במחזור פעילות אחד ובדרך כלל הוא מנפח גלגל 35 אינצ' למצב מלא בתוך 2 דקות. המדחס הזה פועל בכל מצבי מזג האוויר באופן מושלם והכל ממערכת החשמל 12 וולט של כלי הרכב. לפרטים נוספים לחץ כאן.
 
קוביקה חתם באמ.ספורט
רוברט קוביקה, לשעבר נהג הפרומולה 1 והיום נהג ראלי, חתם על חוזה לעונה אחת עם קבוצת אמ.ספורט הבריטית. קוביקה יתחרה באליפות העולם בראלי, WRC, הרמה הגבוהה ביותר של הראלי. קוביקה זכה השנה באליפות העולם ב-WRC2 בעונה הראשונה שבה התחרה באליפות.



אולם אליפות העולם בראלי הוא עניין קשה הרבה יותר, עם נהגים מנוסים יותר ומכוניות חזקות הרבה יותר. קוביקה יעשה את כל 13 הסיבובים של העונה הבאה עם קבוצת אמ.ספורט. קוביקה בחן מכונית פורד של אמ.ספורט כבר בקיץ של 2012 וקבע זמנים מהירים מאד, אולם העדיף להתחרות ברמה השניה של אליפות העולם כדי לצבור ניסיון ולהכיר את הראלים השונים, לפי שיעבור לרמה הגבוהה ביותר.
 
מגה טיפ: טיפוס בטוח

כאשר מתקיפים מדרון תלול או חלקלק יש סיכוי שלמרות שהגלגלים מסתובבים קדימה כלי הרכב יתחיל להחליק לאחור. זה יכול לקרות מפעם לפעם, עד אשר האחיזה מתחדשת. אולם, אם המכונית ממשיכה להחליק לאחור יש לנקוט בפעולות לחלצה ממצב זה.



דבר ראשון יש ללחוץ במקביל על דוושות הבלמים והמצמד וזה ינעל את הגלגלים זמנית ויאפשר שילוב להילוך אחורי. אחרי שילוב ההילוך האחורי שחרר את דוושות הבלמים והמצמד. כעת יש לאפשר לבלימת המנוע לבצע את פעולתה והנח לכלי הרכב להדרדר באיטיות לבסיס המתלול ואם תרצה תוכל לנסות לחזור ולטפס אותו. יש לשמור את כלי הרכב בכיוון ישר ולהימנע מהקלעות למצב שהרכב יעמוד על צידו ביחס למדרון.

 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.