אופניים חדשיים של לוקאל מוטורס |
קהילת לוקאל מוטורס הודיע על השקת קמפיין לגיוס מימון מהציבור (crowefunding) עבור פיתוח וייצור אופניים שיצוידו בשני מנועים, חשמלי ובעירה פנימית. האופניים פותחו ע"י איאניס ווסילטוס, מחברי קהילת לוקאל מוטורס.

בשיתוף עם קראודטילט, הקמפיין של לוקאל מוטורס הוא הצעד הראשון בשילוב של יכולות מימון מהציבור לפלטפורמה חדשנית לכלי רכב. מטרת הקמפיין הנוכחי היא גיוס של 50 אלף דולר. האופניים תוכננו בתגובה לאתגר שהציבה קהילת לוקאל מוטוס קו-קריאייט לתכנון של אופניים ממונעים שיזכירו אופניים מראשית המאה ה-20 שלקחו חלק בתחרויות על מסלולי עץ. הקונספט המנצח, שנקרא אריאל קרוזר, נבחר מבין יותר מ-100 הצעות שהוגשו לתחרות.
|
|
מלגות לקורסי אופניים |
איגוד האופניים הישראלי פירסם את הקריטריונים החדשים לקבלת מלגות בקורסי המדריכים והמאמנים הנערכים על ידי האיגוד. להלן הקריטריונים לקבלת מלגה להשתתפות בקורס מדריכים ומאמנים: 1. קריטריונים ספורטיביים הכוללים רוכב שהשתתף באולימפיאדה, אליפות העולם או אליפות אירופה וסיים מדורג בבוגרים - 50 אחוזים מילגה; או רוכב שהשתתף באליפות העולם או אליפות אירופה וסיים מדורג בג'וניורס - 25 אחוזים מלגה.

הקריטריונים המקצועיים כוללים את עובדי איגוד הזכאים ל-50 אחוזים מלגה ובתנאי שעובדים לפחות שנת עבודה אחת באיגוד או בעלי תפקידים כשופטים, מודדים ומרשלים ובעלי תפקידים שעובדים עם האיגוד. קריטריונים כלכליים ואחרים מתייחסים למי שנתונים בקשיים כלכליים ומוצעת להם פריסת תשלומים בקרדיט עד 12 תשלומים ו-25 אחוזים מלגה אשר יוחזרו בעבודה לטובת האיגוד. בנוסף לכך לנשים הפעילות בהדרכת אופניים מוצעת מלגה של 50 אחוזים אשר תוחזר בעבודה לטובת האיגוד.
|
|
טייפה תארח את הוולו סיטי 2016 |
טייפה, עיר הבירה של טייוואן, תארח את אירוע הוולו סיטי גלובל בשנת 2016, כך הודיע ארגון ה-ECF המארגן את האירוע. "המחויבות של טייפה וגם מנקודת מבט של פוליטיקה פדרלית, טייוואן היא חזקה עם תמיכה רבת עוצמה בתעשיית האופניים." אמר מנפרד נוין, נשיא של פדרציית רוכבי האופניים האירופית.

"אחרי קופנהאגן, וונקובר ואדלייד, טייפה היא באמת המשך חזק לסידרה העולמית." הסביר המזכיר הכללי של ה-ECF ומנהל אירועי הוולו סיטי, מר ברנרד אנסינק. סידרת אירועי הוולו סיטי מביאה ביחד מתכנני תחבורה מובילים, כלכלנים, מומחי בריאות, תומכי רכיבה על אופניים, מקדמי תיירות אופניים, פוליטיקאים ומומחי אופניים נוספים, כבר במשך 30 שנה. מאז 2009 הסידרה פועלת עם שני אירועם דו שנתיים, האחד גלובלי והשני אירופי.
|
|
מושבי אופניים במיליון יורו |
מושבי אופניים שערכם יותר ממיליון יורו נגנבו ממחסני סלה סאן מארקו ברוסאנו ונטו, איטליה. הפריצה למחסנים התרחשה ב-30 בנובמבר בלילה ובמהלכה נגנבו 300 קופסות שבהם 6,000 מושבים.
 הקופסאות, שכבר היו מוכנות למשלוח, הכילו מושבי יוקרתיים ויקרים דוגמת אספייד סופרלגרה שנת דגם 2014, דגם של קרבון FX ודגמים נוספים. חברת המחסנים בוחנת כעת את האופציות העומדות בפניה לפיצוי הנפגעים. לדברי החברה יהיה קשה למכור את הסחורה הגנובה, מאחר שכול המושבים מסומנים בחותמת הולוגרמה ונושאים מספר זיהוי. החברה בודקת את הקודים של המושבים שהיו במשלוח.
|
|
סאכס אס.אף.אמ בפשיטת רגל |
חברת סאכס אס.אף.אמ, המתיימרת להיות "ספקית ציוד לאופנועים הוותיקה בעולם" וגם מייצרת את האופניים מדגם SFM, הודיעה לאחרונה על פשיטת רגל. החברה מייצרת גם סקוטרים, אופניים חשמליים ופדלקס. לחברה מונה כונס נכסים ועד שהוא יגיש את הדו"ח על מצבה, ב-3 בינואר 2014, החברה תמשיך לפעול כרגיל.

SFM נוסדה בתהליך ארגון מחדש של אופני סאכס בשנת 2011, שהיתה השנה ה-125 להקמת של חברת סאכס המקורית. מאז החברה שיווקה אופנועים קלים, סקוטרים, אופניים חשמליים ופדלקס. המטה הראשי של החברה נמצא בעיר נירמברג, גרמניה, אולם היום נמצא שם למעשה רק מרכז המחקר ופיתוח של החברה, שמועסקים בו 22 איש. כל המוצרים של החברה מיוצרים בסין.
|
|
פאורס עובר לסייקלו קרוס |
אחרי 10 שנים של רכיבה תחרותית בשורות בלי סייקלינג, ג'רמי פאורס החליט לפרוש מרכיבת כביש ולעבור להתחרות בסייקלו קרוס. "אני חושב שאנחנו צריכים להתחרות בגביע העולם ואני רוצה לעשות זאת," אמר פאורס. "עבורי זה השלב הבא. אני לא רוצה להיות רוכב מירוצים שרק רכב עבור אמריקה."

אחרי עונה מפרכת ומרובת תחרויות, שבה הוא התחרה הן על כביש והן בסייקלו קרוס, החליט פאורס לסיים את קריירת הכביש. פאורס הגיע לרכיבת כביש אחרי קריירה ברכיבת הרים והשתלב במהירות, החל מ-2004 בקבוצת בלי סייקלינג. פאורס החל לעסוק בסייקלו קרוס כבר ב-2007, אולם בתקופה האחרונה מחויבותו לספורט זה גדלה והוא החליט להקדיש לו את כל זמנו.
|
|
אופני הרים לתחרויות |
אופני רוקי מאונטיין וורטקס אר.אס.אל 950 עם גלגלי 29 אינצ' ומשנת דגם 2014 הם אופני תחרות XC יעילים זריזים ומשרי ביטחון בלהט התחרות. הוורטקס מספקים איכות דיווש וטיפוס יוצאים מגדר הרגיל לצד אחיזה אבסולוטית וגלגל דורסני לקטעים טכניים, שבילים לבנים ועוד. שלדת קרבון מתקדמת, משקל קל וקשיחות מטורפת הופכים את הדגם לכלי נשק מדויק ואיכותי, לכיבוש מסלולי התחרות הקשים היוקרתיים והקיצוניים ביותר.

הדגם מאופיין בשלדת קרבון SMOOTHWALL מתקדמת ביותר, קשיחה וחזקה. השלדה מציגה הובלת כבלים פנימית, מייסבי קראנק פרס פיט וצינור היגוי עם מיסב 1.5 אינצ' לקשיחות ודיוק. בחירת החלקים והאבזור מעידים על המטרה ועל הכוונה של היצרן - יצירת מכונת קרב חסרת פשרות לכיבוש מירוצים ברמה הגבוהה ביותר. הדגם מצוייד במערכת SRAM קלה בעלת 20 הילוכים עם יחס העברה מושלם. ל-XC חיבור מושלם לקסטה 10 הילוכים, מוט אוכף בקוטר צר המאפשר נוחות וכידון פלאט מעולה. מחיר: 15,000 שקל.
|
|
מגיני g-form |
זהו מגן הברך הקל והנוח בעולם. המגן שהופך להיות חלק ממך. ה-g-form מגן על הברך, המרפק ושוק הרגל ללא איבוד היתרון התחרותי שלכם. שלא כמו מגינים קשיחים אחרים, שעשויים לזוז ממקומם בעת הפגיעה, מגיני g-form עוצבו במיוחד ליצירת הגנה מושלמת על המרפקים.

המגינים מגיעים במידות שונות להתאמה אישית לגוף הספורטאי. בזכות המשקל הנמוך והבד הנושם, ניתן ללבוש אותם בכל מזג אוויר חם או קר. בנוסף, המגינים כביסים ומעוצבים כך שלא יאבדו את יכולת ההגנה, הגמישות והאיכות לאורך זמן. מחיר: 299 שקל.
|
|
|
|