רכבת ישראל סיימה את פרויקט הכפלת מסילת הרכבת בין קרית מוצקין ונהריה. הפרויקט, באומדן של כ-662 מיליון שקל כלל גם שדרוג של תחנות הרכבת בנהריה ועכו והוא יאפשר את הגדלת תדירות הרכבות, כבר בלוח הזמנים הבא שצפוי להתפרסם במחצית הראשונה של שנת 2014. הגדלת תדירות הרכבות תכלול הפעלה של 3 רכבות לכל כיוון בשעות השיא מנהריה (סה"כ 6 רכבות בשעה בתחנה מנהריה\לנהריה), לעומת 2 רכבות בשעה בכיוון כיום (סה"כ 4 רכבות בשעה). בשעות השפל תוכפל כמות הרכבות מ\אל נהריה ל-2 רכבות לכל כיוון.
הפרויקט כלל: סלילת מסילה נוספת, באורך של כ-20 ק"מ, מתחנת קרית מוצקין לתחנת נהריה; שדרוג המסילה הקיימת (באורך 20 ק"מ); שדרוג תחנות הרכבת בנהריה ועכו; שיפור רמת הבטיחות: ביטול מפגשי כביש-מסילה וביצוע הפרדות מפלסיות ברפא"ל, במושב בוסתן הגליל, במושב שבי ציון; שיפור השירות לתושבים: ביצוע גשרי הולכי רגל בנהריה ושיקום נופי; הקמת קירות אקוסטיים וביצוע מיגון אקוסטי דירתי בקריית מוצקין, קריית חיים, בוסתן הגליל, עכו ונהריה וביצוע הפחתת רעידות במסילה.
|