סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
הפעם במגהמה נספר לכם על מנהרה אקלימית בסקניה, אושרה הצעה לתקן לינשוף, הושלמה הכפלת מסילת הרכבת לנהריה ודגמי קונספט של דאטסן. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
קרסו שוקלת רכישת מכוניות בטר פלייס
קרסו מוטורס, יבואנית רנו לישראל וחברת רנו העולמית, שוקלות את האפשרות לרכוש את 359 מכוניות הרנו פלואנס ZE החשמליות שנותרו אחרי פירוקה של חברת בטר פלייס. קרסו מוטורס הודיעה על הכוונה לרכוש את המכוניות בהודעה לבורסה וגם ציינה שעלות הרכישה תהיה זניחה לחברה.



בעבר העריכו גורמים שונים שרצו לרכוש את המכוניות שהם יוכלו למכור אותם בתמורה של עשרות מיליוני שקלים, אולם המכוניות נמצאות היום במצב מכני לא טוב, עברה יותר משנה מאז יצורם ונראה שרנו תעדיף להעלים אותם מהשוק.
 
אושרה הצעת תקן לינשוף

אושרה הצעת התקן הישראלי החדש ת"י 5140-2.2 "מכשיר אכיפה מאויש - מכשיר אנליטי רְאָיָתִי למדידה כמותית של ריכוז אלכוהול בנשיפת אדם" (ינשוף) שיצטרף לסדרת התקנים ת"י 5140 הדנה במכשירי אכיפה לגילוי ולתיעוד עברות תנועה. הצעת התקן מאמצת בשינויים ותוספות לאומיים (שעיקרם נועדו להתאמת התקן לתקנות התעבורה בישראל) את המסמך הבינלאומי OIML-R-126 בנושא.
הצעה זו הוכנה ע"י וועדת מומחים בראשותו של ד"ר שי סופר, המדען הראשי ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. התקן דן במכשור אנליטי למדידה כמותית של אלכוהול באוויר נשוף (תוצאת המדידה מבוטאת כריכוז האלכוהול בנשיפה), מכשור "רְאָיָתִי" המשמש אמצעי עיקרי להשגת תוצאת מדידה מוחלטת, בניגוד למכשירים אחרים הנמצאים בשימוש ומספקים תוצאה ראשונית בלבד (דוגמת מכשירי עבר/נכשל). התקן מפרט דרישות מינימאליות מהמכשור ואת הבדיקות הנדרשות לצורך אישור דגם. בנוסף, הוא מנחה גם בקביעת דרישות לאימות ראשוני של המכשור ולאימותים תקופתיים בזמן השימוש בו.

 
שני דגמי קונספט של דאטסן
ניסאן הציגה שני דגמי קונספט שאמורים להפוך למכוניות של דאטסן. הדגם האחד נקרא iDX-FreeFlow והוא דגם סגנון חיים בעוד ה-iDX-Nissmo הוא דגם ספורטיבי. לדברי ניסאן אלה מכוניות שנועדו לענות לצרכים של קהל צעיר ודיגיטלי.



לדגמים אלה אפשרויות קסטומיזציה מגוונות ופשוטות המאפיינות את העיצוב החיצוני והפנימי של שני הדגמים. המכוניות מצוידות במערכות הנעה קונבנציונאליות. כאשר ה-iDX-FreeFlow זוכה למנועי בנזין 1.2 ל' ו-1.5 ל' עם תיבת הילוכים רציפה (CVT) בעוד ה-iDX-Nissmo מצויד במנוע 1.6 ל' הזרקה ישירה ותיבת CVT עם 6 מהירויות ואפשרות לבקרה ידנית.
 
מנועים חדשים להונדה
הונדה חשפה סדרת מנועי טורבו חדשה. הסדרה מבוססת על טכנולוגיית VTEC אבל כוללת הפעם גם הגדשת טורבו במטרה להקטין את נפח המנועים ולשפר את צריכת הדלק. בנוסף לכך למנועים אלה מערכת הזרקת דלק ישירה. שני המנועים הקטנים בסדרה הם האחד מנוע 4 צילינדרים 1.5 ל' והשני מנוע 3 צילינדרים 1.0 ל'.

המנועים מבוססים על תכנון חדש הכולל מערכת VTEC, תזמון שסתומים משתנה, שרמת החיכוך שלה הופחתה באופן ניכר. מגדש הטורבו הוא בעל אינרציה נמוכה ולכן בעל תגובה מהירה יותר. הונדה לא פרטה נתוני הספק אולם מנועי הטורבו החדשים, משיגים איזון טוב יותר מאשר מנועים אטמוספריים ביחסים שבין הספק גבוה למומנט וצריכת הדלק שלהם מצוינת. המנוע החזק בסדרה הוא 2.0 ל' טורבו שהספקו מעל 280 כ"ס.
 
מאיר אוחנה מנהל התחבורה הציבורית
תת אלוף (מיל') מאיר אוחנה ייכנס לתפקיד מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה החל ב-1 בדצמבר הקרוב. אוחנה, לשעבר מפקד המשטרה הצבאית, יחליף את יהודה אלבז, שיפרוש בסוף נובמבר ממשרד התחבורה, אחרי 25 שנים במשרד.

 
הסתיימה הכפלת מסילת הרכבת לנהריה

רכבת ישראל סיימה את פרויקט הכפלת מסילת הרכבת בין קרית מוצקין ונהריה. הפרויקט, באומדן של כ-662 מיליון שקל כלל גם שדרוג של תחנות הרכבת בנהריה ועכו והוא יאפשר את הגדלת תדירות הרכבות, כבר בלוח הזמנים הבא שצפוי להתפרסם במחצית הראשונה של שנת 2014. הגדלת תדירות הרכבות תכלול הפעלה של 3 רכבות לכל כיוון בשעות השיא מנהריה (סה"כ 6 רכבות בשעה בתחנה מנהריה\לנהריה), לעומת 2 רכבות בשעה בכיוון כיום (סה"כ 4 רכבות בשעה). בשעות השפל תוכפל כמות הרכבות מ\אל נהריה ל-2 רכבות לכל כיוון.
הפרויקט כלל: סלילת מסילה נוספת, באורך של כ-20 ק"מ, מתחנת קרית מוצקין לתחנת נהריה; שדרוג המסילה הקיימת (באורך 20 ק"מ); שדרוג תחנות הרכבת בנהריה ועכו; שיפור רמת הבטיחות: ביטול מפגשי כביש-מסילה וביצוע הפרדות מפלסיות ברפא"ל, במושב בוסתן הגליל, במושב שבי ציון; שיפור השירות לתושבים: ביצוע גשרי הולכי רגל בנהריה ושיקום נופי; הקמת קירות אקוסטיים וביצוע מיגון אקוסטי דירתי בקריית מוצקין, קריית חיים, בוסתן הגליל, עכו ונהריה וביצוע הפחתת רעידות במסילה.

 
איווקו בתערוכת המכוניות בדרא''פ
איווקו הציגה בתערוכת המכוניות הבינלאומיות של יוהנסבורג מוצרים מקומיים חדשים ובהם משאית הסטראליס הייואיי, הטאקר והדיילי. בנוסף לכך הציגה איווקו מוצרים בולטים של המותגים איווקו אסטרה ואיווקו אוטובוסים. האירוע הדו שנתי נערך במשך 11 ימים והייתה בו תצוגה נרחבת של מוצרים אוטומוטיביים.



בתערוכה ביקרו 275,000 איש מכל מדינות אפריקה. שטח התצוגה של איווקו השתרע על 400 מ"ר שטח מקורה ועוד 775 מ"ר שטח פתוח. בשטח המקורה נחשפו לראשונה מוצגים רבים לשוק האפריקני. בנוסף לכך הציגה איווקו את שירותי האפטרסיילס שלה, את השירותים הפיננסיים ואת שירותי האפטרמרקט, כך שמבקרים יכלו ללמוד ולהכיר את חבילות השירות המקיפות שהחברה מציעה ללקוחותיה.
 
מנהרה אקלימית בסקניה
סקניה השקיעה 400 מיליון קרונות שוודיות בהקמת מנהרת האקלים המשוכללת ביותר באירופה למשאיות ואוטובוסים. המנהרה הוקמה במרכז המחקר ופיתוח של סקניה בסודר טיילה, שוודיה. במנהרת אקלים זו יכולה סקניה להעביר את כלי הרכב מבחנים מפרכים ובכך לשפר את ביצועיהם.



מעתה, הודיעה סקניה, היא תהיה תלויה פחות בניסויי שדה ותשתמש במנהרה החדשה לביצוע מבחנים מבוקרים, מה שיקצר את משך הזמן של הפיתוח עד להשקת כלי הרכב. "מתקן ייחודי זה יאפשר לנו לשפר את צריכת הדלק ולהפחית את הפליטות עוד יותר." אמר סגן נשיא החברה הרלד לודנק.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.