ב.מ.וו X5 חדש הושק בישראל |
ב.מ.וו השיקה את הדור השלישי של רכב השטח X5. הדגם החדש מוצע בישראל בחמש גרסאות מנוע ולראשונה גם בגרסת הנעה אחורית עם מנוע 2.0 טורבו דיזל וצריכת דלק של 17.8 ק"מ לליטר. הדור השלישי של ה-X5 ארוך יותר ב-29 מ"מ, רחב יותר ב-5 מ"מ ונמוך ב-14 מ"מ לעומת הדגם היוצא עם מידת אורך: 4,886 מ"מ, רוחב: 1,938 מ"מ וגובה: 1,762 מ"מ.
 בסיס הגלגלים עומד על 2,933 מ"מ. נפח תא המטען בין 1,870-650 ליטר - 7 אחוזים יותר מהדגם היוצא. למרות המידות שצמחו, ה-X5 החדש קל בכ-90 ק"ג בממוצע לעומת הדגם היוצא. היצע המנועים של X5 החדש יכלול חמישה מנועים, כולם בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. מחירים החל מ-485,000 שקל.
|
|
השתתפות דלה בבאחה קצרין |
משתתפים מעטים בלבד לקחו חלק בתחרות באחה קצרין, הסיבוב השני באליפות העבירות של ג'נרל טייר צ'אלנג', שנערכה ברמה הסורית. בקטגוריית ה-T2 ביצעו המתחרים שתי הקפות מסלול, כלומר 30 ק"מ. רק שני משתתפים התחרו בקטגוריה זו והצוות המנצח היה של צבי גז ואיציק סגל, שקבע זמן כולל של שעה אחת ו-30 דקות.

בקטגוריית ה-T1-4X4 ביצעו הצוותים 3 הקפות מסלול, מרחק של כ-45 ק"מ והמנצח היה הצוות של רז היימן וחזי בצלאל שקבע זמן של שעה ו-51 דקות. הצוות השני בקטגוריה זו, של עידו שקל וניצן שקל השלים רק שתי הקפות מהשלוש. בקטגוריית ה-TT, שגם בה בוצעו שלוש הקפות מסלול, ניצח הצוות של אלירז יפרח ודוד פרץ בזמן של שעה ו-34 דקות.
|
|
כננת לפעולות חילוץ קשות |
כננת LD12-Elite היא כננת האווי-דיוטי המסוגלת לחץ עצמים במשקל של עד 12,000 פאנודס. הכננת נשלטת בשלט רחוק והיא מתוצרת חברת דרייבר.
 לכננת מנוע חשמלי בהספק של 6 כ"ס ו-4,300 וואט. לכננת נעילת בלימה אוטומטית המונעת שחרור חופשי של הכבל. אורך הכבל, שעוביו 3/8 אינצ' הוא כ-30 מ' והוא מתגלגל על תוף פלדה שקוטרו 2.5 אינצ'. הכננת מופעלת בזרם ישר 12 וולט ממערכת החשמל של המכונית. מחיר: 349.95 דולר.
|
|
מגבהה רב שימושי |
מגבהה של היי-ליפט מדגם XT485-48"-Hi-Lift-Extreme הוא מגבהה המתאים להרמות קשות לגובה רב.

אולם זהו מגבהה שמתאים גם לביצוע פעולות חילוץ באמצעות שימוש ככננת, פעולות הצמדה ע"י לחיצה של שני גופים או יותר האחד אל השני ופעולות של הפרדה, ע"י יצירת לחצים בכיוונים מנוגדים על שני אלמנטים. לכן זהו למעשה מכשיר רב שימושי שכדאי מאוד לשמור בבית או ברכב השטח. מחיר: 100.94 דולר.
|
|
אוג'ייה סיים את 2013 עם עוד ניצחון |
סבסטיאן אוג'ייה, אלוף העולם החדש בראלי, השלים עונה נפלאה, כאשר זכה בניצחון נוסף, ביערות הוולשים, הפעם כשניצח בראלי בריטניה, הסיבוב האחרון באליפות העולם. הצרפתי, שנהג בפולקסווגן פולו WRC, הקדים את עמיתו לקבוצה, יארי מאטי לאטוולה, שניצח בראלי זה בשנתיים האחרונות, וזכה בניצחונו התשיעי העונה.

אלוף העולם השתלט על הראלי כאשר ניצח ביום הראשון בשישה מתשעה הקטעים המיוחדים הראשונים. ביום השני שימר אוג'ייה את יתרונו וביום השלישי השלים את הניצחון. במקום השלישי סיים תיירי נוויל, בראלי האחרון שלו עם קבוצת אמ-ספורט הבריטית, במכונית פורד פוקוס. במקום הרביעי אנדראס מיקלסן בפולקסווגן גם הוא.
|
|
ההולנדים נפרדים ממתחרי הדקאר |
יותר מ-25,000 אוהדי ספורט מוטורי הולנדים הצטופפו לאחרונה באיינדהובן כדי להריע למשתתפים ההולנדים בתחרות הדקאר, שתיערך בינואר בדרום אמריקה. אירוע זה נערך כבר שנה עשירית ברציפות והפך למסורת בהולנד. האירוע מתרחש חודשיים לפני הדקאר, במסלול יורו באיינדהובן.

המתחרים בדקאר משתתפים במיני תחרות על מסלול קצר ומדגימים את היכולת של כלי הרכב שלהם בפני הקהל, שיוכל לעקוב אחרים מתחרים רק באמצעות מסכי הטלוויזיה, המוניטורים של המחשבים הביתיים, הטאבלטים ומכשירי הסמאטרפון למיניהם. באירוע הפעם השתתפו כמעט 30 משאיות, תחום שנהגים הולנדיים, ובייחוד משפחת דה רוי, תמיד בלטו בהם.
|
|
מכסה מנוע מפיברגלאס לג'יפ |
חברת אר.קיי ספורט מציעה מכסה מנוע לג'יפ ג'יי.קיי. רנגלר רוביקון ואנלימיטד עשוי מסיבי זכוכית ועם פתח כניסת אוויר עשוי מסיבי פחמן.

מכסי מנוע אלה מתאימים לדגמי 2 ו-4 דלתות, סיבי הזכוכית אינם צבועים ופתח כניסת האוויר מאפשר על שמירת חום מנוע ברמה נמוכה. הפתח מצויד ביחידת דחיסת אוויר פונקציונאלית המאפשרת בקרה טובה על הטמפרטורה במנוע. מחיר: 877 דולר.
|
|
מונח: 4X4 גבוה (high) |
4X4 גבוה (high) הוא מצב של מערכת התמסורת ברכב שטח המשמש לנהיגה במרבית המקרים, בניגוד למצב נמוך (low) המשמש לנהיגה בתנאים קשים במיוחד.

במצב גבוה, בניגוד למצב של הנעה לשני גלגלים, כל הגלגלים מחוברים למערכת ההנעה המניעה אותם ומקבלים ממנה כוח. המנוח 'גבוה' (high) מתייחס למצב יחסי ההילוכים ופירוש הדבר שיחס ההילוכים אינו משתנה מהמצב שבו הוא נמצא בהנעה ל-2 גלגלים (ציר אחד) בלבד.
|
|
|
|