סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה 4X4 נספר לכם על קשר בין רכבי שטח, ניווט עם מפה, מוט הגנה סהרה ויסתיים ייצור הדיפנדר. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
קשר בין רכבי שטח
טויוטאלקר 9500 לונג ריינג' (דיבור כפול 9,500 טווח) הוא מכשיר קשר שעשוי להתאים היטב לטיולי שטח ולקשר בין כמה רכבי שטח עד לטווח של 10 ק"מ. המארז של המכשיר מכיל 2 מטענים שולחניים וסוללות נטענות, זוג מכשירים במארז קשיח אינטגראלי שגם מתקשר עם מכשירי PMR של יצרנים אחרים.

זהו מכשיר מצויין בקטגוריה שלו. למכשיר 8 ערוצים, 38 תת ערוצים, אפשרות סריקה, תאורת רקע מרשימה, אפשרויות VOX, אפשרות צפצוף בלחיצה על PTT שעון עצר, המכשיר עמיד במים, יש לו אפשרות לרטט אינטגראלי, איכות שמע ושידור צלולים ביותר. המכשיר הוא בגודל מלא ונוח מאוד להחזיקו בכף היד.
 
ניווט עם מפה
מפה טופוגרפית היא מהכלים החיוניים ביותר לכל נהג שטח וזאת משום שהיכולת לקרוא את פני השטח באופן מדויק עוד לפני שהגעתם אליו, יאפשר לכם גם לדעת מה הבעיות הצפויות בנתיב ההתקדמות וכיצד אפשר לעקוף את המכשולים הקשים ביותר.



כעת ניתן להשיג מפות מפורטות ביותר הכוללות בין היתר שבילי טיולים עם סימון בצבעים ומבחר גדול של נקודות עניין בשטח עם אפשרות חיפוש. ניתן להציג את פני הקרקע בתלת ממד (במכשירים תומכים) ועל-ידי כך להעריך בקלות את קושי השטח.
 
ליגת העבירות מתחילה השבוע
עמותת העבירות מודיעה על קיום אירועים במתחם סגור ופתוח לרכבים בעלי רישיונות רכבי מרוץ דואליים ואפורים בחסות מותג צמיגי השטח GENERAL TIRE מבית קונטיננטל. צמיגי ג'נרל הינם נותן החסות הראשי לארבעת מחזורי ליגת העבירות General-Challenge לשנת 2013. האירועים יתקיימו בתאריכים הבאים: (יתכנו שינויים בתאריכים) אירוע ראשון יערך ב-25 באוקטובר במתחם סגור לרכבים בעלי רישוי דואלי ורישוי אפור, כמות קהל מוגבלת ל-1,000 איש.



ב-15 בנובמבר יערך האירוע השני במתחם פתוח עם קהל ומיועד לרכבי מרוץ עם רישיונות אפורים בלבד. ב-13 בדצמבר יערך האירוע שלישי במתחם פתוח עם קהל ומיועד לרכבי מרוץ עם רישיונות אפורים בלבד. ב-27 בדצמבר, אירוע סוף השנה, יערך במתחם סגור עם קהל. בנוסף לחסות הליגה, חברת חצב סחר (1993) יבואנית מותג GENERAL-TIRE תממן את דמי ההשתתפות של כל מתחרה אשר ישתתף במרוץ עם צמיגי המותג. כמו כן תממן החברה את הפרס הראשון באירוע, סט צמיגי GENERAL אשר יינתן למנצח האירוע.
 
מוט הגנה סהרה
מוט הגנה סהרה, לפיקאפ מדגם טויוטה היילקס, משלב מאפיינים רבים של מכשירי ומיתקוני ARB דלוקס המפורסמים והכוללים גם את כרית האוויר שתוכננה היטב ונבדקה באופן יסודי. מוט ההגנה הזה תוכנן במיוחד להתאים למראה של ההיילקס ובעת שהוא שומר על המראה הטוב הוא גם מאפשר ביצועי עבירות מרשימים עם זוויות גישה וזוויות נטישה מרשימות.



העיצוב של המשטח המפוצל מאפשר חוזק מרבי ושמירה על זרימת אוויר בעוד הגנה נרחבת מתחת למוט במרכז כלי הרכב ומשני הצדדים מאפשרים הגנה נוספת. כדי להתאים לתנאי השטח הקשים מוט מדגם סהרה תואם לגמרי את התקנים הבינלאומיים. את המוט ניתן להתקין עם או ללא הצינור המרכזי המבהיק. וזה מוסיף את הגיוון ואת המשיכה האסתטית.
 
יסתיים ייצור הדיפנדר
לנד רובר תסיים את ייצור הדיפנדר, כלי הרכב הוותיק ביותר שלה, בשנת 2015. זהו אחד מכלי הרכב הוותיקים ביותר בשוק הרכב העולמי והוא מיוצר מאז 1948. הדיפנדר המרובע והקשוח היה כלי הרכב שיצר לחברה את התדמית של רכב שטח קשוח.



לנד רובר, הנמצאת בבעלות הקבוצה התעשייתית ההודית טאטא, אישרה את הפרסומים שהופיעו במדיה העולמית בתקופה האחרונה. "ייצור הדיפנדר יסתיים עד אמצע העשור מסיבות משפטיות." אמר דובר של החברה. לפני כשנתיים הציגה לנד רובר את ה-DC100 קונספט, אבל ייצור של דגם זה, המבוסס על פלדה, בוטל. הדיפנדר מכר בכ-65 שנה 2 מיליון יחידות והפך לדגם האייקוני של המותג בזכות מראהו המרובע, שלא השתנה עם האופנות המשתנות.
 
להתניע ללא סיוע מהחוץ
מתנע נייד עם מצבר מדגם סטנלי 500 אמפר עם מדחס אוויר הוא המכשיר היעיל ביותר להתניע כלי רכב שנתקע בשטח ומבלי להזדקק לסיוע מכלי רכב אחר.

כל מה שעליכם לעשות הוא לחבר את המהדקים שבקצות הכבלים למצבר של כלי הרכב (אם החיבור אינו נכון, המתנע ישמיע קול התראה כדי שתשנו את מיקומם למיקום הנכון) ולהתניע את רכב השטח שלכם. למצבר הזה די כוח להתניע מכונית, משאית, אופנוע, סירה או טרקטור.
 
לתקן מכונית בשטח
הקיט מדגם בוש ריינג'ר X ג'ק הוא קיט שיחלץ אותם מכל צרה, בייחוד כאשר אתם תקועים בשטח קשה ומתקשים לתקן את כלי הרכב. למעשה מדובר בכרית מתנפחת באמצעות חיבור למערכת המפלט של המכונית והבלון מרים את המכונית לגובה שבו אתם יכולים לזחול אל מתחת לגוף המכונית או להחליף גלגל מפונצ'ר.

הקיט מתאים במיוחד לשטחים שבהם קשה להשיג יציבות, כמו מסלעות מצד אחד או אזורי בוץ או חול שבהם השקיעה היא קלה ומהירה וזאת בזכות תביעת הרגל הגדולה שלו. החלק העליון שלו עשוי משכבה משולשת והוא בעל הגנה מעולה. את הכרית אפשר למלא בגזים או ממערכת המפלט של המכונית או ממדחס אוויר המגיע כחלק מהערכה.
 
מגה טיפ: בחירה של הילוך
אחד מהקסמים של נהיגת שטח מוצלחת היא בחירה של ההילוך שבו כלי הרכב יתקדם בתנאי השטח הנתונים. למשל בנהיגה על מסלעות, כאשר הגלגלים צריכים להיאחז היטב בסלעים, יש לשמור על הילוך ראשון, הנמוך ביותר. זו עלולה להיות זחילה משעממת, אבל זו הדרך הטובה ביותר לצמיגים לאחוז בפני השטח המחוספסים.



בנסיעה על משטח טובעני, חשוב לשמר את המומנט של ההתקדמות מחשש לשקיעה בבוץ או בחול. במקרה כזה עדיף לנסוע בהילוך שני או שלישי. הבחירה הסופית תלויה בסוג הקרקע ובהרגשתכם של מה שכלי הרכב יכול לעשות, בכל מקרה מומלץ לבחור את ההילוך לפני הכניסה לשטח הקשה. בירידות תלולות כדאי להישאר בהילוך נמוך וליהנות מבלימת מנוע ולמעט בשימוש בבלמים.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.